Tuesday, April 19, 2011

                 ØYSTEIN SANDTORV 

    VITNESYRD

~ Her er mitt vitnesbyrd fra mitt møte med Max ~
      
Jeg hadde hatt forskrekkelig migrene over lang tid. Skulle opp til min hovedeksamen i norsk etter fire år ved lærerskolen i Bergen. Det var våren 1968. Max Solbrekken hadde møter i det gamle Tabernaklet i Bergen, og vi fikk se mektige helbredelser skje kveld etter kveld. 

MIGRENEN VAR SÅ STERK!

    Migrenen jeg slet med var så sterk at jeg så ingen mulighet til å kunne gjennomføre eksamen, men den kvelden i Tabernaklet gikk jeg frem til forbønn. Jeg må innrømme at etter at han hadde bedt for meg, var migrenen dobbelt så sterk som før bønnen, og da jeg gikk hjemover den kvelden til min hybel, var det som om jeg hørte Satans slepende fottrinn bak meg. "Ha, ha, der kan du se, det hjalp ingen ting. Du ble bare verre".

       Men Max gav meg et ord, Jes. 53;5. Og han sa at jeg kunne sette inn mitt eget navn der det stod "våre". Da jeg kom hjem på min hybel tok jeg bibelen, åpnet den på Jesaja kapittel 53 og bokstavelig la bibelen oppå hodet mens jeg gikk rundt i rommet og hele tiden siterte mitt personlige Jes.53,5:

      "Men han ble såret for Øysteins overtredelser, knust for Øysteins misgjerninger. Straffen lå på ham for at Øystein skulle ha fred, og ved hans sår har Øystein fått legedom."

PLUTSELIG
FORSVANT HELE TRYKKET!

      Det ble en kamp mot "ondskapens åndehær" som varte i 15-20 min. Men plutselig forsvant hele trykket, Satan måtte gi tapt for Han som har overvunnet ham, og jeg var fri! Halleluja. Jeg gjennomførte min eksamen neste dag og fikk en ren 5-er!

     Mange år senere under en møtekasmpanje jeg hadde en week-end i Farsund, talte den Hellige Ånd til meg at jeg skulle vitne  om min helbredelse den første kvelden, og at Jesus Kristus er den samme i går, i dag og til evig tid. Flere tok imot Jesus i det møtet.

      Men da jeg skulle kjøre hjem igjen til Kvinesdal den kvelden, ble jeg overmannet av en forferdelig migrene. Hadde ikke hatt migrene siden jeg ble helbredet, men denne kvelden, ca 10-12 år senere, var det et slikt angrep at jeg måtte stoppe bilen flere ganger og kjøle hodet i kaldt vann fra små bekker langs veien i løpet at den time-lange kjøreturen.

Neste dag begynte kampen. Hva skal jeg gjøre? En stemme sa: "Du må bare ringe dem og si at du ikke kan komme på grunn av at du har fått migrene igjen." Men hva ville da skje med mitt vitnesbyrd kvelden før? - Jeg ville bli gjort til en løgner, og stilt Guds eget Ord i vanry.

MEN JEG TOK EN BESLUTNING!

Men jeg tok en beslutning: "Om jeg så skal krype til Farsund, skal jeg dit og forkynne Guds Ord i kveld." Noen brødre kom og bad for meg, - og jeg kjørte. Jeg måtte stoppe opp et par-tre ganger i løpet av min preken den kvelden på grunn av migrenen som rev og slet i hodet, men straks jeg var ferdig med min preken og ettermøte, slapp han taket igjen, og jeg har aldri siden hatt migrene eller hodeverk av noe slag!

                                 HALLELUJA.!!!

     Apostelen Jakob skriver i sitt brev:  “Vær derfor Gud undergitt! Men stå djevelen imot, så skal han fly fra dere." Jak.4;7. For meg har dette vært en leksjon både for mitt personlige trosliv og i min tjeneste: Guds Ord er sterkere enn våre fysiske symptomer uansett hvor sterke de er. Takk til deg Max som den gangen betjente meg med Guds eget Ord, - og fremfor alt;-takk til Jesus som er og blir den samme.

Broderhilsen, Øystein Sandtorv.

      Gud velsigne deg, Max, og hører gjerne fra deg igjen! Hilsen, Jan Ernst.

ALL ÆRE TIL GUD.!!!
Kjære Venner i Kristus: La oss bruke den tiden vi har igjen for å spre evangeliet om Jesus Han som frelser alle og leger alle som kommer til Ham i tro. Det er mektig kraft i Jesu sår som Han tok på Seg for oss på Gogatta. Forsett å be og stå med Øystein Sandtorp og Jan Ernst Gabrielsen med familien og misjon arbeidet deres.        -  Max Solbrekken

  

No comments:

Post a Comment